Que ve el tauró
19 Desembre 2010 per yeagov
Que ve el tauró
Els fets i el lloc
Una turista alemanya de 70 anys va ser atacada per un tauró al Mar Roig, concretament a la ciutat de egípcia de Sharm el Sheij, a conseqüència de l’atac va morir. I això va produir-se quatre dies després que un altre tauró ataqués a tres russos i un ucraïnès als que va causar ferides greus.
Sharm el Sheij és una ciutat egípcia a la Península del Sinaí i a la vora del Mar Roig, Antiga població pesquera avui és una zona molt turística, i aquesta font d’ingressos podria veure’s perjudicada si apareixen més taurons menjant-se turistes.
Taurons amb GPS a sou del maligne Sió
Alguns experts en busseig i responsables oficials han arribat a acusar a Israel d’estar al darrera de l’arribada dels taurons amb la pèrfida intenció d’enfonsar l’economia local.
Mustafa Ismail, un bussejador professional local va arribar a dir que els taurons havien estat posats allà intencionadament i que un bussejador israelià li va explicar que havien trobat un tauró al port d’Eilat que portava un GPS programat per anar cap a Egipte. Aquesta si que és bona, ara els taurons porten GPS per guiar-se pel mar i s’equivoquen de port.
Fins i tot Abdel Fatah Shusha, governador del sud del Sinaí va tenir un mal moment quan va denunciar que el tauró havia estat introduït pel Mossad però després va entrar
en raó i va desmentir-se a ell mateix. Al Arabiya, el canal de 24 hores de notícies en llengua àrab que emet des de Dubai, diu que la introducció dels taurons forma part d’una guerra biològica per arruïnar el negoci turístic egipci. Els que més han fet per intentar enfonsar el negoci turístic egipci han estat els terroristes islamistes que en algunes èpoques han atemptat contra les zones turístiques egípcies.
Possibles explicacions raonables
El passat mes d’agost un vaixell que transportava xais va llençar al mar molts dels animals al Mar Roig quan passava pel davant de la costa de Sharm el Sheij. Els experts no descarten que la culpa la tingui el canvi climàtic, la contaminació de les aigües o el costum dels turistes de llençar trossos de carn de pollastre als peixos, i els taurons també són peixos una mica més grossos que la majoria dels peixos i que segurament prefereixen carn més fresca
Egipte té 1.000 quilòmetres de costa del mar Roig. Es tracta d’un litoral rocós i ple de muntanyes, on les aigües conserven una sorprenent puresa pel fet que no hi ha afluents fluvials que vagin a parar a elles, ja que les pluges són més molt poc freqüents. Per aquest motiu es converteixin en una mena d’espectacular peixera gegant, on es poden contemplar els esculls de corall, les algues, els dofins, tortugues i taurons. Les madrèpores serveixen de refugi i hàbitat a milers d’espècies de peixos, i, a causa de la particular biografia geològica del mar Roig, gairebé una quarta part de la seva fauna marina no existeix en cap altre lloc del planeta.
Entre la fauna marina del mar Roig, cal destacar la presència de trenta espècies de taurons. Hi ha taurons blancs, negres, grisos, martells, makos, i el més perillós de tots: el tauró tigre. Aquest mar posseeix algunes característiques molt especials: l’aigua és transparent i tèbia, no hi ha rius ni sediments, escasseja la pluja i l’evaporació és molt intensa. Hi ha més de quatre-centes espècies de corals, i l’alga culpable de la coloració vermellosa que dóna nom a aquest mar és la Trichodesmium erythraeum, encara que només es produeix en èpoques i circumstàncies molt concretes. A Hurghada i Sharm el-Sheikh es preparen excursions aquàtiques cada dia. Les regles per poder accedir al parc nacional de Ras Muhammad són molt estrictes: no es poden llançar escombraries, ni sortir dels camins establerts, ni caçar, ni quedar després del capvespre.
Jo no crec que ningú culpi a Israel i menys al Mossad, de l’existència de taurons al mar vermell.