M’han titllat de progre

5

9 Mai 2011 per yeagov


 
M’han titllat de progre

Fa uns quants anys que escric en un bloc. El meu bloc no té un tema concret, hi ha política, esport, ciència… actualitat. De vegades acompanyo els meus articles amb vídeos, alguns muntats per mi i penjats en el meu canal de Youtube, de vegades uso vídeos d’altra gent si aquests tenen relació amb l’article que escric. El meu canal de política (humor i altres temes) té tota mena de vídeos, principalment són els de declaracions de polítics els que sembla que tenen més acceptació. El vídeo més vist és el que recull les desafortunades paraules de Rosa Díez, lideressa suprema de l’ultranacionalista i espanyolista partit UPYD, en què aquesta senyora defineix al president del govern espanyol de la següent manera: “Sembla gallec en el sentit pejoratiu de la paraula”. Aquest vídeo, en realitat les paraules de la lideressa ultranacionalista Rosa Díez, són motiu d’una agra controvèrsia entre els qui la defensen fanàticament, tracten de justificar les seves paraules i consideren normal que algú que pretén ser presidenta del govern vagi usant alegrement els tòpics regionals amb la inconsciència dels bojos i els ignorants, i els que consideren que la diputada Díez és una mal educada sense senderi. Un altre vídeo relacionat amb aquest enfronta a la locutora de ràdio Julia Otero en una agra discussió amb Arcadi Espada, ara ficat a defensor de lideresses ultranacionalistes bocamolles i justificador de frases desafortunades. Aquest vídeo també ha causat una agra polèmica entre els partidaris de Rosa Díez – i d’Arcadi Espada – i els detractors. Haig d’aclarir que jo em trobo en el bàndol dels que creu que Rosa Díez va ficar la pota fins el fons quan va fer aquelles declaracions. Els polítics populistes són molt perillosos, molts cops més pel que fan els seus acòlits que pel que finalment pugui acabar fent el mateix polític populista. Les paraules mai són innocents, encara menys quan les diuen gent que viu de l’oratòria o de l’opinió. Però és del tot inacceptable que un polític es dediqui a emprar el tòpics localistes per atacar a un altra polític o fins i tot per atacar les persones d’un indeterminat grup “ètnic”. Rosa Díez va de piròmana de la política espanyola i en la seva inconsciència no pensa que alguns dels seus acòlits puguin interpretar les seves paraules forassenyades a la seva manera.
Però no vull centrar aquest article en aquest partit ultranacionalista que dirigeix autoritàriament la lideressa Rosa Díez, en certa manera aquest article vol explicar un fet del que jo mateix he estat protagonista involuntari – o potser no tan involuntari – perquè tot comença amb un tercer vídeo, un vídeo amb les declaracions del tertulià d’”el gato al agua” d’Intereconomía, Eduardo Serrano. Són aquelles declaracions en què titllava la llavors consellera de sanitat del govern de Catalunya Marina Geli de “meuca”, “porca” i d’algunes altres coses que haurien justificat una querella contra aquest tertulià d’Intereconomía. Intereconomía és una cadena de televisió del grup mediàtic amb el mateix nom d’ideologia ultradretana – diguem-ho clarament, són uns feixistes de ca l’ample – i amb una coneguda afició a mentir, manipular i insultar a tot el que no pensi com ells, és a dir, a la majoria de l’espècie humana.
Serrano deia entre la llarga llista d’improperis que la consellera Geli era responsable quasi de convertir les adolescents en prostitutes, i tot perquè la conselleria havia obert una web per aclarir a la gent jove qüestions sobre el sexe, una matèria per la que es comença a tenir interès durant l’adolescència. La ment bruta de Serrano va imaginar que potser hi hauria classes pràctiques. Segurament Serrano encara creu que si et fas palles et cauen els cabells, les dents i et tornes cec, a la seva edat ja hauria d’haver descobert que això no és cert. Ara, l’alcohol begut a galet si que té efectes fet del qual ell n’és un exemple.
El més sorprenent és que en el segle XXI hi hagi gent que s’empassi a galet les bajanades de Serrano i les defensi a capa i espasa cibernètica sense adonar-se de com són de delirants. Després de moltes agres discussions, comentaris, paraules malsonants, insults, algú a qui li tenia la moral molt tocada m’ha dit que sóc un “progre”.
Des que escric les meves opinions en un espai tan públic com Internet he tingut moltes enganxades, reconec que de vegades potser em passo molt, qui faci temps que em llegeixi sap que exposo les meves opinions sense cap mania, alguna vegada he dulcificat els termes, he recorregut a la ironia per tal de rebaixar la duresa dels mots.
Reconec que m’encanta burxar a aquesta gent, sóc un cabró integral, i fins i tot, hi ha vegades que m’ho paso pipa fent-los saltar. Tractant la situació de la Plaça Urquinaona de Barcelona i dels rodamóns que s’hi van instal·lar el to de les meves paraules van ser considerats com a mordaços per una persona que va llegir l’article penjat al bloc del diari QUE!. Quan vaig escriure aquell article vaig voler usar la ironia per descriure els fets, no vaig pensar que les meves paraules fossin considerades excessivament mordaces i jo insensible per haver-les escrit. Però és el que té escriure, després les teves paraules són interpretades pels altres de moltes diferents maneres.
Quan he escrit parlant del partit neolerrouxista Ciutadans he pogut comprovar que les meves paraules han molestat molt als partidaris d’aquest partit, i jo reconec que després m’he dedicat a burxar-los amb molt mala intenció per fer-los emprenyar. Si penseu que sóc un cabró… heu encertat.
No em molesta que un admirador de Serrano em digui que sóc un “progre”. Si per “progre” s’entén que sóc d’esquerres, doncs si, però si jo sóc “progre” ell és “fatxa”, no debades forma les seves opinions escoltant una cadena de reconeguda ideologia ultradretana i escoltant les bajanades delirants d’uns tertulians que són uns fatxes recalcitrants. El terme “progre” sona avui tan antic i la ultradreta mediàtica l’usa com si fos un insult contra tot el que faci olor de ser d’esquerres.
Tampoc dóna per gaire el breu espai que tens per opinar sota els vídeos de Youtube però que per criticar a un individu ximple i mal educat – Eduardo Serrano – d’una televisió ultradretana a mi em defineixin com un “progre” em fa riure.

Me han tildado de progre

Hace unos años que escribo en un blog. Mi blog no tiene un tema concreto, hay política, deporte, ciencia … actualidad. A veces acompaño mis artículos con vídeos, algunos montados por mí y colgados en mi canal de Youtube, a veces uso vídeos de otras personas si estos tienen relación con el artículo que escribo. Mi canal de política (humor y otros temas) tiene todo tipo de vídeos, principalmente son los de declaraciones de políticos los que parece que tienen más aceptación. El vídeo más visto es el que recoge las desafortunadas palabras de Rosa Díez, lideresa suprema del ultranacionalista y españolista partido UPyD, en que esta señora define al presidente del gobierno español de la siguiente manera: “Parece gallego en el sentido peyorativo de la palabra “. Este vídeo, en realidad las palabras de la lideresa ultranacionalista Rosa Díez, son motivo de una agria controversia entre quienes la defienden fanáticamente, tratan de justificar sus palabras y consideran normal que alguien que pretende ser presidenta del gobierno vaya usando alegremente los tópicos regionales con la inconsciencia de los locos y los ignorantes, y los que consideran que la diputada Díez es una mal educada sin tino. Otro vídeo relacionado con este enfrenta a la locutora de radio Julia Otero en una agria discusión con Arcadi Espada, ahora metido a defensor de lideresa ultranacionalistas bocazas y justificador de frases desafortunadas. Este vídeo también ha causado una agria polémica entre los partidarios de Rosa Díez – y de Arcadi Espada – y los detractores. Debo aclarar que yo me encuentro en el bando de los que cree que Rosa Díez metió la pata hasta el fondo cuando hizo aquellas declaraciones. Los políticos populistas son muy peligrosos, muchas veces más por lo que hacen sus acólitos que por lo que finalmente pueda acabar haciendo lo mismo político populista. Las palabras nunca son inocentes, menos aún cuando las dicen gente que vive de la oratoria o de la opinión. Pero es del todo inaceptable que un político se dedique a emplear los tópicos localistas para atacar a otra político o incluso para atacar las personas de un indeterminado grupo “étnico”. Rosa Díez de pirómana de la política española y en su inconsciencia no piensa que algunos de sus acólitos puedan interpretar sus palabras insensatas a su manera. Pero no quiero centrar este artículo en este partido ultranacionalista que dirige autoritariamente la lideresa Rosa Díez, en cierto modo este artículo quiere explicar un hecho del que yo mismo he sido protagonista involuntario – o quizás no tan involuntario – porque todo empieza con un tercer vídeo, un vídeo con las declaraciones del tertuliano de “el gato al agua” de Intereconomía, Eduardo Serrano. Son aquellas declaraciones en las que tildaba la entonces consejera de sanidad del gobierno de Cataluña Marina Geli de “zorra”, “guarra” y de algunas otras cosas que habrían justificado una querella contra este tertuliano de Intereconomía. Intereconomía es una cadena de televisión del grupo mediático con el mismo nombre de ideología ultraderechista – digámoslo claramente, son unos fascistas de cojones – y con una conocida afición a mentir, manipular e insultar a todo el que no piense como ellos, es decir, en la mayoría de la especie humana. Serrano decía entre la larga lista de improperios que la consejera Geli era responsable casi de convertir las adolescentes en prostitutas, y todo para que la conselleria había abierto una web para aclarar a la gente joven cuestiones sobre el sexo, una materia por la que se empieza a tener interés durante la adolescencia. La mente sucia de Serrano imaginó que tal vez habría clases prácticas. Seguramente Serrano todavía cree que si te haces pajas se te cae el pelo, los dientes y te vuelves ciego, a su edad ya debería haber descubierto que esto no es cierto. Ahora, el alcohol bebido a chorro si que tiene efectos hecho del cual él es un ejemplo. Lo más sorprendente es que en el siglo XXI haya gente que se trague a chorro las tonterías de Serrano y las defienda a capa y espada cibernética sin darse cuenta de como son de delirantes. Después de muchas agrias discusiones, comentarios, palabras malsonantes, insultos, alguien a quien le tenía la moral muy tocada me ha dicho que soy un “progre”. Desde que escribo mis opiniones en un espacio tan público como Internet he tenido muchas enganchadas, reconozco que a veces tal vez me paso muy, quien haga tiempo que me lea sabe que expongo mis opiniones sin ningún reparo, alguna vez he dulcificado los términos, he recurrido a la ironía para rebajar la dureza de las palabras. Reconozco que me encanta hurgar a esta gente, soy un cabrón integral, e incluso, hay veces que me lo paso pipa haciéndolos saltar. Tratando la situación de la Plaza Urquinaona de Barcelona y de los vagabundos que se instalaron el tono de mis palabras fueron considerados como mordaces por una persona que leyó el artículo colgado en el blog del diario QUE!. Cuando escribí aquel artículo quise usar la ironía para describir los hechos, no pensé que mis palabras fueran consideradas excesivamente mordaces y yo insensible por haberlas escrito. Pero es lo que tiene escribir, después tus palabras son interpretadas por los demás de muchas diferentes maneras. Cuando he escrito hablando del partido
neolerrouxistas Ciudadanos he podido comprobar que mis palabras han molestado mucho a los partidarios de este partido, y yo reconozco que después me he dedicado a hurgar los mismos con muy mala intención para hacerlos enfadar. Si piensa que soy un cabrón … habéis acertado. No me molesta que un admirador de Serrano me diga que soy un “progre”. Si por “progre” se entiende que soy de izquierdas, pues si, pero si yo soy “progre” él es “facha”, no en vano forma sus opiniones escuchando una cadena de reconocida ideología ultraderechista y escuchando las tonterías delirantes de unos tertulianos que son unos fachas recalcitrantes. El término “progre” suena hoy tan antiguo y la ultraderecha mediática lo usa como si fuera un insulto contra todo lo que huela a ser de izquierdas. Tampoco da para mucho el breve espacio que tienes para opinar bajo los vídeos de Youtube pero que para criticar a un individuo tonto y mal educado – Eduardo Serrano – de una televisión ultraderechista a mí me definan como un “progre” me hace reír.

5 thoughts on “M’han titllat de progre

  1. És curiós com les persones poden definir políticament a altres persones
    oa si mateixos. Jo sempre dic de mi mateixa que “no sóc un esquema ideològic marxista”
    i cap esquema ideològic, simplement em considero una persona capaç de pensar en funció de l’experiència i els coneixements d’escola adquirits al llarg dels anys. Diria que tinc les meves pròpies idees sobre la polìtica i la vida en general, idees de vegades molt semblants a les d’altres persones, fins i tot coincidents, i altres vegades absolutament diferents. Quan comparo les meves idees o creences amb les d’altres persones no em fixo si pertany a un partit polític o no i de vegades em sorprenc. Tracte de respectar les persones que tenen idees diferents de les meves, tracte de no prejutjar. Però reconec que de vegades hi ha opinions difícils d’acceptar.

    Fa temps llegeixo els teus articles polítics i de vegades em costa perquè no conec les persones de les quals parles, considerant a més que la política és un tema difícil pels interessos que comporta i la passió que això provoca.

    He llegit diversos articles on parles de Rosa Diez, Aznar o Rajoy i altres persones que recordo menys … ia simple vista no et simpatitzen. Com ells són considerats de dreta per lògica et van a titllar de esquerrana o “progre” com dius que algú et va dir. De tu entenc ets nacionalista d’esquerra i independentista de Catalunya perquè tu mateix ho has dit, corríjeme si m’equivoco.

    De vegades crec que ets bastant rude per tractar als teus adversaris polítics.

    A mi em crida l’atenció que alguns mitjans siguin de vegades tan definitius per tractar alguns temes que no han estat completament provats. Encara que és cert que a vegades també escoltem a la TV coses que no apareixen després enlloc escrites i si les diem algunes persones no ens creurien i pensarien que estem mentint o exagerant, perquè no correspon el que diem als seus interessos o la seva ideologia. Per això prefereixo la premsa escrita.

  2. yeagov ha dit:

    Si hagués de definir-me a mi mateix seria de la següent manera: catalanista, independentista, d’esquerres, proisraelià, crític amb qualsevol forma d’autoritarisme i de vegades amb algunes formes d’autoritat, i un llarg etcètera.

    És probable que si algú busca afalacs en els meus articles s’adoni que s’ha equivocat de bloc, em resulta molt difícil afalagar a la gent i no obstant això si que em resulta fàcil ser molt crític. Si un polític fa alguna cosa que no veig la necessitat de parlar-ne, fa el que toca i per això cobra, si aquest polític fa alguna cosa malament si que tinc la necessitat de criticar, també va en el seu sou el aguantar les crítiques.

    Si, així és, crítico a aquestes persones no pel que són sinó pel que diuen o fan. Fixa’t que sempre exposo els fets o les declaracions i després faig la crítica. Més amunt m’he descrit, de la descripció que tu fas només discrepo amb el terme nacionalista, és un terme tan corromput que no m’agrada, jo sóc un catalanista d’esquerres independentista.

    Tinc un avantatge sobre els qui escriuen en mitjans de comunicació o participen en tertúlies, no cobro per expressar les meves opinions, de manera que sóc lliure, en aquest sentit puc dir que de les meves opinions sóc l’únic responsable, no parlo per boca de ningú, no tinc amo de les meves idees.

  3. Em sembla excel lent la teva resposta, i la tindré en compte: “catalanista, independentista, d’esquerres, proisraelià, crític amb qualsevol forma d’autoritarisme i de vegades amb algunes formes de autoritat, i un llarg etcètera”

    Cuand et dic nacionalista no és en sentit pejoratiu, però crec que tens raó en el sentit que li dónes, m’imagino, et refereixes a que defenses ser part d’un poble amb les seves pròpies tradicions, costums i institucions i que no per això deixaries d’interessar en temes de caràcter internacional, o el que succeeix amb altres pobles, considerant al teu poble o país com a part del món, no tancats en si mateixos.

    Entenc que el teu bloc no és d’afalacs sinó de crítica. I has fet crítica favorable en algunes ocasions; record en forma especial quan et referir-se a la senyora Angela Merkel com una persona de dretes decent.

    Estic d’acord que exposes fets i declaracions juntament amb la crítica. I la teva avantatge és – i estic d’acord també – no escrius per diners, no tens amo, ets per tant una persona lliure … Sempre he dit i admiro això de tu, que el teu esperit és lliure, una vegada vaig dir llibertari, però crec que em vaig equivocar i el que volia dir és que ets lliure per pensar ..

  4. Jaume C. i B. ha dit:

    Així és, veig el meu país obert al món. Catalunya sempre ha estat oberta al món, fins i tot quan se’ns negava. Mentre Espanya es tancava sobre ella mateixa a Catalunya construiem una industria, havíem d’aconseguir maquinària que s’havia de comprar a l’exterior perquè Espanya era un país eminentment rural que consideraven que tot el que venia de fora era dolent.
    Moltes vegades haig de mossegar-me la llengua perquè si escrivís algunes coses hi ha gent que m’hauria fotut una querella.
    De vegades quan escric referint-me a C’s o UPyD procuro dir coses que a més de ser certes i ser el que penso facin emprenyar als acòlits de baix nivell, els que solen posar-me verd, però sense arribar a dir coses que tot i ser certes podrien ser mereixedores d’una querella.

  5. Entenc tot el que dius, i també quan prefereixes no dir-nacionalista sinó catalanista, perquè veus el teu país obert al món, és el qui vaig pensar..

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

No s'ha trobat cap imatge d'Instagram.

Uneix altres 1.800 subscriptors

Estadístiques "Buscant raons"

  • 29.769 hits
Mai 2011
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Enllaços més clicats

Diada Nacional de Catalunya

11 de setembre11 Setembre 2017
Diada 2017

Referèndum

1 d'octubre de 20171 Octubre 2017
Votant el futur
A %d bloguers els agrada això: