Ja és Nadal… a la megafonia del centre comercial

4

18 Novembre 2011 per yeagov


 

 
Ja és Nadal… a la megafonia del centre comercial

Una tradicional nadala catalana deia així:

Ara ve Nadal,
ara ve Nadal
matarem el gall
i a la tia Pepa li darem un tall.

Però els temps canvien i la lletra podria ser la següent:

Ja és Nadal,
ja és Nadal
a la megafonia del centre comercial.

Avui he anat a comprar els queviures i altres productes de primera necessitat a un centre comercial com faig cada dijous, encara que no s’ho creguin, jo no visc de l’aire precisament. Només creuar les portes ha arribat a les meves oïdes una nadala interpretada per Sinatra, això ja m’ha fet sospitar que el Nadal està a prop, m’ho ha confirmat l’assortiment variat de torrons exposat i una mica més enllà que la secció de joguines havia crescut. Una cosa, però, ha fallat, encara no tenien galets de Nadal, i això és imperdonable. He dit que quan he entrat he escoltat una nadala cantada per Sinatra, durant tota l’estona que he necessitat per anar adquirint tot allò que necessito per omplir la nevera han anat sonant diverses nadales per la megafonia. Haig d’agrair que no hagin posat aquelles nadales cantades per veus agudes que no acabo de dilucidar si són de nens cantant o és que algú està escanyant gats.

Mentrestant a Barcelona, perdoneu-me el centralisme barceloní, els que sou dels altres municipis del nostre país, ja han començat a instal•lar les llums al carrer, sense encendre-les encara, i comencen a aparèixer els ornaments més o menys tradicionals de les dates nadalenques. Espero que aquest any no reapareguin els “pare Noel trepadors” que des de fa uns anys pengen dels balcons de les cases.

Ya es Navidad … en la megafonía del centro comercial

Una tradicional villancico catalana decía así:

Ahora viene la Navidad,
ahora viene la Navidad
mataremos el gallo
y la tía Pepa le daremos un tajo.

Pero los tiempos cambian y la letra podría ser la siguiente:

Ya es Navidad,
ya es Navidad
la megafonía del centro comercial.

Hoy he ido a comprar los víveres y otros productos de primera necesidad a un centro comercial como hago cada jueves, aunque no lo crean, yo no vivo del aire precisamente. Sólo cruzarlas puertas ha llegado a mis oídos un villancico interpretada porSinatra, eso ya me ha hecho sospechar que la Navidad estácerca, me lo ha confirmado el surtido variado de turronesexpuesto y un poco más allá que la sección de juguetes habíacrecido. Algo, sin embargo, ha fallado, aunque no tenían pastade Navidad, y eso es imperdonable. He dicho que cuando he entrado he escuchado un villancico cantada por Sinatra, durantetodo el tiempo que he necesitado para ir adquiriendo todo lo que necesito para llenar la nevera han ido sonando varias villancicospor la megafonía. Debo agradecer que no hayan puesto esasvillancicos cantadas por voces agudas que no acabo dedilucidar si son de niños cantando o es que alguien estáestrangulando gatos.

Mientras en Barcelona, perdonadme el centralismo barcelonés,los que sois de los otros municipios de nuestro país, ya hanempezado a instalar las luces en la calle, sin encenderlastodavía, y empiezan a aparecer los adornos más o menostradicionales de las fechas navideñas. Espero que este año noreaparezcan los “Papá Noel trepadores” que desde hace unosaños cuelgan de los balcones de las casas.

Advertisements

4 thoughts on “Ja és Nadal… a la megafonia del centre comercial

  1. Me parece bastante festivo aunque aquí no está navidad hasta que empieza diciembre. Pero curiosamente en algunos supermercados grandes ya tienen algunos adornos navideños a la venta.
    Lo que me llama la atención de vuestra navidad son los pesebres en la calle, me parece haber visto alguna imagen en tu espacio de esos pascueros trepadores también, como si estuvieran entrando por las ventanas a las casas y no por las chimeneas. Aquí eso no hay, sólo luces de colores y adornos relacionados.

  2. Tomàs ha dit:

    Certament, a Barcelona ja hi ha algun carrers guarnits.

    Odio aquestes cançonetes que en alguns carrers i centres comercials s’entesten a posar-nos a totes hores i durant dies i dies. És insuportable.

  3. yeagov ha dit:

    En los centros comerciales ya han empezado a vender todo lo necesario para adornar las casas para la Navidad, y ellos mismos han decorado los pasillos con los adornos navideños. Por la megafonía ya se escuchan los villancicos, algo que puede llegar a atormentar el oído delicado de cualquier amante de la música al oir esos aullidos infantiles a todo volumen, preferiría antes escuchar toda la discografía completa de Pimpinela antes que esas “dulces” y “delicadas” voces gritando que los ratones se comen los calzoncillos de San José o que unos peces beben agua del río, vaya obviedad.
    Hace unos años se pusieron de moda esos Papá Noel trepadores, una moda lamentable y que voy a denunciar desde mi blog si los vuelvo a ver este año.

  4. yeagov ha dit:

    La veritat és que hi ha nadales que són més agradables que les que escoltem per la megafonia dels centres comercials. Seria d’agraïr que possessin nadales menys carrinclones.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Vent. Bon dia
Good morning
Sales Born
Memòries d'un mercat Via Laietana Maqueta Carrer de la Font de sant Miquel Font de la Portaferrissa Pèndol de Foucault

Join 1.591 other followers

Estadístiques "Buscant raons"

  • 25,362 hits
Novembre 2011
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« oct.   des. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Enllaços més clicats

  • Cap

Diada Nacional de Catalunya

11 de setembre11/09/2015
Diada 2014

Eleccions Parlament de Catalunya

27 de setembre de 201527/09/2015
Votant el futur
%d bloggers like this: