La Generalitat podria canviar l’operador de les Rodalies
25 Agost 2012 per yeagov
La Generalitat podria canviar l’operador de les Rodalies
Davant els incompliments per part de l’actual operador del servei de Rodalies a Catalunya la Generalitat podria prendre la decisió de canviar d’operador aprofitant que el contracte amb RENFE expira d’aquí a unes setmanes. I un candidat destacat seria la SNCF que opera els ferrocarrils francesos. Segons el diari francès Les Echos “Catalunya reflexiona actualment sobre la possibilitat de recórrer a un altre operador que no sigui Renfe (homòloga de la SNCF) per explotar els seus trens regionals”. La Generalitat de Catalunya vol que també li sigui traspassada la infraestructures, és a dir, les estacions, vies, catenàries, etc., que ara gestiona ADIF.
La Generalitat podría cambiar el operador de las Cercanías
Ante los incumplimientos por parte del actual operador del servicio de Cercanías en Cataluña la Generalitat podría tomar la decisión de cambiar de operador aprovechando que el contrato con RENFE expira dentro de unas semanas. Y un candidato destacado sería la SNCF que opera los ferrocarriles franceses. Según el diario francés Les Echos “Cataluña reflexiona actualmente sobre la posibilidad de recurrir a otro operador que no sea Renfe (homóloga de la SNCF) para explotar sus trenes regionales”. La Generalitat de Cataluña quiere que también le sea traspasada la infraestructuras, es decir, las estaciones, vías, catenarias, etc., Que ahora gestiona ADIF.
Entenc que els polítics varen voler aquesta transferència, però (una vegada més), no va estar ben gestionada i ara ens hem quedat sense diners, amb les infraestructures caduques, mentre que trens, vies i estacions no es varen ni traspassar.
RENFE és una d’aquelles icones de temps passats i en aquest sentit estaria bé superar també aquesta situació per normalitzar el servei. Des de que hi ha hagut la transferència de la competència, no sembla que RENFE s’hi haig esforçat molt per no perdre la concessió. Imagino que no creuen de cap manera que Catalunya sigui capaç de canviar d’operador. Veurem que passa.
La Generalitat va sol·licitar la transferència del servei de Rodalies i l’Estat els va traspassar el servei de Rodalies però no els trens que pertanyen a RENFE ni les infraestructures (vies i estacions) que pertanyen a ADIF. La Generalitat pot decidir sobre els horaris i els preus, però res més. L’Estat es va comprometre a millorar les infraestructures però no ho han fet. L’Estat va enviar alguns trens nous que tenien problemes tècnics, el model CIVIA.