Espanya, hàbitat hostil per a la democràcia (I)

18

2 Març 2013 per yeagov


Espanya, hàbitat hostil per a la democràcia (I)

El general de divisió en la reserva Juan Antonio Chicharro ha declarat que “la pàtria és anterior i més important que la democràcia. El patriotisme és un sentiment i la Constitució no és més que una llei”. Aquestes declaracions van ser fetes a Madrid durant un acte de la societat Gran Peña, en presència d’altres militars retirats i amb ponents com el president de la Sala Militar del Suprem, Ángel Calderón; el rector de la Universitat Rey Juan Carlos, Pedro González-Trevijano, i el magistrat i director de la “Revista Jurídica Militar“, José Antonio Fernández Rodera, com a moderador. El general va afirmar que l’”ofensiva separatista-secessionista (catalana)” l’havia obligat a parlar. Segons Chicharro dins de l’exèrcit espanyol “hi ha un sentiment generalitzat de preocupació, temor, incertesa i confusió”. Chicharro va mostrar la seva preocupació per la possibilitat que el PP perdés les eleccions i hagués d’acceptar modificar l’article 2 de la Constitució a canvi del suport dels nacionalistes (catalans). “Que farien llavors les Forces Armades?”, es pregunta el general, i afegeix que “si els mecanismes de defensa de l’ordre constitucional no funcionen, per acció o omissió, llavors…“.
És a dir, en 30 i escaig anys de democràcia res a canviat, Espanya continua estan governada per la mateixa dreta autoritària i antidemocràtica, i l’exèrcit continua creient-se el guardià de la Pàtria. Però, llavors, i on queda la democràcia a Espanya?. La democràcia a Espanya només era un miratge, una aparença. En un Estat democràtic l’exèrcit obeeix al poder civil, i el poder civil emana del poble. A Espanya el poder civil sovint ha estat sotmès a l’exèrcit per esclafar el poble.
España, hábitat hostil para la democracia (I)
El general de división en la reserva Juan Antonio Chicharro ha declarado que “la patria es anterior y más importante que la democracia. El patriotismo es un sentimiento y la Constitución no es más que una ley“. Estas declaraciones fueron hechas en Madrid durante un acto de la sociedad Gran Peña, en presencia de otros militares retirados y con ponentes como el presidente de la Sala Militar del Supremo, Ángel Calderón, el rector de la Universidad Rey Juan Carlos, Pedro González-Trevijano, y el magistrado y director de la “Revista Jurídica Militar“, José Antonio Fernández Rodera, como moderador. El general afirmó que la “ofensiva separatista-secesionista (catalana)” le había obligado a hablar. Según Chicharro dentro del ejército español “hay un sentimiento generalizado de preocupación, temor, incertidumbre y confusión“. Chicharro mostró su preocupación por la posibilidad de que el PP perdiera las elecciones y tuviera que aceptar modificar el artículo 2 de la Constitución a cambio del apoyo de los nacionalistas (catalanes). “¿Que harían entonces las Fuerzas Armadas?“, se pregunta el general, y añade que “si los mecanismos de defensa del orden constitucional no funcionan, por acción u omisión, entonces …“.
Es decir, en 30 y tantos años de democracia nada a cambiado, España sigue están gobernada por la misma derecha autoritaria y antidemocrática, y el ejército continúa creyéndose el guardián de la Patria. Pero, entonces, y ¿donde queda la democracia en España?. La democracia en España sólo era un espejismo, una apariencia. En un Estado democrático el ejército obedece al poder civil y el poder civil emana del pueblo. En España el poder civil a menudo ha estado sometido al ejército para aplastar el pueblo.

18 thoughts on “Espanya, hàbitat hostil per a la democràcia (I)

  1. mariaboix ha dit:

    Una bon enganyifa això de la suposada democràcia espanyola, però va colar i ha colat durant molts anys. El que no entenc és que ara que ja han caigut les cortines que tapaven la merda, no passi res.

  2. Estoy de acuerdo que el concepto de Patria designa “a la tierra natal o adoptiva a la que un individuo se siente ligado por vínculos de diversa índole, como afectivos, culturales o históricos…”. La patria es como la familia y entiendo que el significado “suele estar unido a connotaciones políticas o ideológicas, y por ello es objeto de diversas interpretaciones así como de uso propagandístico.”.. Dicen que el vocablo «patria» proviene de la cultura romana. “La patria, tierra de los antepasados o padres, tenía un origen mítico. Era una donación de los dioses. Sin embargo, su sentido principal no estuvo relacionado ni a la tierra específicamente ni a prioridad, y con las nuevas conquistas romanas la patria se fue extendiendo de acuerdo con las fronteras primero de la república y después del imperio.”.

    Existe además otro concepto de patria…la patria grande: “La expresión fue creada por el argentino Manuel Ugarte, quien creó el término en 1922 para editar su libro “La patria grande”, donde reúne discursos pronunciados en diversos países latinoamericanos, promoviendo la idea de unidad latinoamericana.”

    Podemos decir también que el concepto de patria tiene relación con el concepto de pueblo/nación como “sujeto político en el que reside la soberanía constituyente de un Estado” o como ” comunidad humana con ciertas características culturales comunes (…) ” sin que hasta la fecha al parecer se haya logrado un consenso al respecto.. Dicen que ” las naciones hacen al hombre; las naciones son los constructores de las convicciones, fidelidades y solidaridades de los hombres. Una simple categoría de individuos (por ejemplo, los ocupantes de un territorio determinado o los hablantes de un lenguaje dado) llegan a ser una nación si y cuando los miembros de la categoría se reconocen mutua y firmemente ciertos deberes y derechos en virtud de su común calidad de miembros. Es ese reconocimiento del prójimo como individuo de su clase lo que los convierte en nación, y no los demás atributos comunes, cualesquiera que puedan ser, que distinguen a esa categoría de los no miembros de ella.”..

    La organización política del estado llega después y en esa organización es importante creo yo la carta fundamental o constitución de la forma de gobierno que un pueblo o comunidad adopta..

    El tema no es tan sencillo de tratar porque no hay un consenso al respecto..los seres humanos somos muy diversos y tenemos distintas ideas y creencias acerca de las cosas, distinta comprensión de ellas y distintos intereses también…

  3. Entiendo que la democracia “atribuye la titularidad del poder al conjunto de la sociedad”..En sentido estricto, “la democracia es una forma de organización del Estado en la cual las decisiones colectivas son adoptadas por el pueblo mediante mecanismos de participación directa o indirecta que confieren legitimidad a sus representantes.”..Y en sentido amplio, “la democracia es una forma de convivencia social en la que los miembros son libres e iguales y las relaciones sociales se establecen de acuerdo a mecanismos contractuales.”..

    En forma simple decimos que la democracia es el gobierno del pueblo, para el pueblo y por el pueblo.

  4. Dicen también que “no debe confundirse República con Democracia, pues aluden a principios distintos, la república es el gobierno de la ley mientras que democracia significa el gobierno de la mayoría.”…Personalmente soy partidaria del Estado de derecho..y creo que una constitución o carta fundamental es algo importante para dar existencia y coherencia a un Estado/pueblo/país. No creo que los sentimientos o intereses de un sólo grupo de personas deban gobernar o dirigir la vida de todo un pueblo, Al mismo tiempo creo que debe existir la comprensión de los problemas de las personas. en.derecho, razón y equidad.

  5. yeagov ha dit:

    Patricia:
    Tu misma lo has dicho. Aunque hay entre los países latinoamericanos el sentimiento de que hay algo que los une, aunque no tienen claro que es eso que les une, los particularismos y los personalismos les separan. Lo que impide esa unidad es que un país quiera ser el que dirija a los demás y poco a poco vaya imponiéndose a los demás. Eso mismo pasa en España, desde el primer momento Castilla quiso dominar a los otros pueblos e imponerse en los aspectos culturales, políticos, lingüísticos, etc.

    Maria:
    Si que saben que Espanya no funciona, una altra cosa és que no ho vulguin veure i no sàpiguin com solucionar-ho.

  6. mariaboix ha dit:

    Voler-ho veure, no ho voldran veure mai, la seva prepotència no els ho permet. Mai ho podran solucionar si no canvien la seva actitud, primer de tot han d’entendre que no és el gran país que ells es creuen que és i que mai podrà ser el gran país que volen que sigui.

  7. Jaume, de acuerdo contigo..

  8. yeagov ha dit:

    El Fiscal General de l’Estat Eduardo Torres Dulce s’ha petat el fiscal superior de Catalunya Martín Rodríguez Sol que va declarar-se partidari del dret a decidir dels catalans.

  9. Tomàs ha dit:

    El que un espera en un cas com aquest és que el Govern de torn actuï, no que no faci res. Aquest home és un ximple i un fatxa però és perillós que sent un exmilitar pugui dir el que diu i tot quedi en res.

    No cal esperar res d’Espanya. El que veiem i escoltem és tot el que hi ha.

  10. mariaboix ha dit:

    Està demostrat que a Espanya NO hi ha democràcia i ara què?

  11. yeagov ha dit:

    Tomàs:
    A Espanya si un militar amenaça amb un cop d’Estat hi surt tota mena de gent donant-li suport, un polític parla de l’exercici de la democràcia i demanen el seu empresonament.

    Maria:
    Ara ha sortit Ibarra del seu sarcòfag i ha qualificat Mas de nazi:

    La democràcia espanyola estava malalta però ara ja definitivament ha mort.

  12. mariaboix ha dit:

    Sí, sí, ja fa dies que ho sé!!! I la cosa quedarà així i tal dia farà un any???

    Si més no, la premsa internacional comença a fotre canya: directe.cat/noticia/246342/la-premsa-internacional-allicona-espanya-es-la-democracia-estupids …

    Que vagin amb compte que Espanya els titllarà de nazis!!! PATÈTIC!!!

  13. yeagov ha dit:

    Tot i que en parlaré en un altre article ja puc avançar que l’expresident de la Comunitat de Madrid, Joaquín Leguina també cal enviar la Guàrdia Civil a Catalunya a prendre el poder. Aquest degoteig de declaracions colpistes em confirma que cal tirar pel dret i que ja no hi ha cap tema que tinguem que parlar amb aquesta gent.

  14. Maria Boix ha dit:

    Sí, ja ho he llegit, estan tan torrats… a menys que a algun militar se li’n vagi l’olla, no ho faran, ho diuen perquè els catalans ens fem enrere. Em temo que suspendran l’autonomia o alguna cosa per l’estil.

  15. yeagov ha dit:

    Segurament no faran res però no és gens agradable la continua remor de sabres en un país on el colpisme militar és tant o més tradicional que les curses de braus. Dirigents del PP, del PSOE i d’UPyD han proposat suspendre l’autogovern català, una altra vella tradició espanyola. No han evolucionat gens ni mica cap a una mentalitat democràtica.

  16. mariaboix ha dit:

    Es fan molt pesats i cansa, també es fa pesat que gairebé tots els polítics catalans es passin el dia divagant.

  17. yeagov ha dit:

    Espero que sigui perquè volen carregar-se de raons davant altres països, que vegin que no hem tingut més remei, però convindria que aquesta situació no es dilatés gaire en el temps.

  18. mariaboix ha dit:

    No ho sé, Yeagov, d’en Mas no me’n refio gens! Abans de les eleccions haurien d’haver definit el partit. Ens la fotran!!!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

No s'ha trobat cap imatge d'Instagram.

Uneix altres 1.800 subscriptors

Estadístiques "Buscant raons"

  • 29.736 hits
Març 2013
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Enllaços més clicats

  • Cap

Entrades més vistes

Diada Nacional de Catalunya

11 de setembre11 Setembre 2017
Diada 2017

Referèndum

1 d'octubre de 20171 Octubre 2017
Votant el futur
A %d bloguers els agrada això: